17.4.09

FORZA FÄSSBERG!

Jag har lovat ett helt inlägg dedikerat till info om Slaget, så nu jävlar!
Informationen har varit tvetydig, så nu jag ska jag berätta var skåpet skall stå!

Slaget om Innerstan är en fotbollsturnering, men framförallt en LÄKTARKAMP mellan Fässberg, Rudebecks, Schillerska och Hvitfeldtska.
De som vinner fotbollscupen får en liten pokal, de som vinner läktarkampen får en jävligt mycket större pokal (det har ryktats om att den är 1,5 m hög) och en jävla massa ära!

Det är alltså skolandan och hejarklacken som är det viktigaste!

När? Onsdagen den 22:a april kl. 13.00 (nästa vecka, alltså)
Var? Lisebergshallen!

Biljetterna köper man av kåren för den lilla fjuttiga summan av 50 riksdaler, och då får man en Forza Fässberg-tröja på köpet!

På Onsdag kl.11.00 samlas vi Fässbergare på skolgården och peppar som faaaaaaaaan, kl. 12.15 tågar vi mot Lisebergshallen, kl. 13.00 börjar Slaget!
(Ger giltig frånvaro, från kl. 11.00)

På kvällen, efter vi har sparkat allas rumpor, blir det efterfest på "nya" Gamle Port. Biljett till efterfesten kostar 100 kr och kan köpas av kåren, men kommer även säljas under Slaget.

ETT SLAG! ETT LAG!
GÖTEBORG ÄR VÅR FÖRORT!
FORZA FÄSSBERG!



Bilder från när vi vann över Italien med 8 -1!













Kom ihåg; har du inte köpt biljett, gör det nu!
Det är begränsat antal biljetter, först till kvarn gäller!

Puss på er!
//Miriam (a.k.a. Green Man)

2 kommentarer:

Lord Bremmzor sa...

Grymt inlägg. Slaget kommer bli episkt.

FORZA FÄSSBERG!

Führer Sophie sa...

Jag längtar, jag längtar!