19.5.11

Fässtival, salsa och diverse dekadens.

I onsdags var det hög tid för FÄSSTIVALEN på Fässberg och det var som tidigare år grymt roligt! Dagen var späckad med en massa olika aktiviteter som bl.a. projektarbetsredovisningar, egenproducerade skräckfilmer som visades aulan, pannkaksätartävling, kundvagnsrace, tipspromenad, en uppskattad myshörna och självklart massvis av musik.

Vi fick bjuda på en repris av förra årets Rivstart där Mölndals skolband fick visa vad de går för (den här gången med bland andra Björn Rosenström och Ebbot Lundberg som jurymedlemmar!) och så lite fin musik från ett par estettreor.

Lite extra stolt är jag över årets nykomling till tävling: HALSA SALSAAA! (åh ja). Denna tävling anordnades utav mig och FEK som en uppmuntran och hyllning till min fantastiska Halsa Salsa-förening. Tävlingen gick i stort sett ut på att halsa en 350 g Hot Chunky Salsa på så kort tid som möjligt. Det är ett fantastiskt koncept, jag vet.

Bilderna nedan visar ungefär i stort hur dagen såg ut på Fässbergsgymnasiet en regnig onsdag i maj (tack till John Waldén för bilderna):
















Hata inte på mig för upplägget av bilderna. I'm working on it.

// Melissa.

Inga kommentarer: