13.5.11

Farväl gamla styrelse och var hälsad nya styrelse!

Mitt första inlägg som kårsamordnare. Det är en nästintill helig företeelse.

I torsdags var det som känt kårstämma och det var bland annat dags att tacka av den gamla styrelsen och utse den nya! Vi är ett fantastiskt nytt gäng och jag kan garantera er att nästa läsår blir utöver det vanliga! Vill även passa på att tacka fröknarna valberedning; Miriam och Sofia! (Bild nedan från kårstämman, tack John Waldén)


Innan jag introducerar den nya styrelsen vill jag ta en stund till att uttrycka ett par fina ord om den föregående, eminenta styrelsen:

Herrarna Richard, John, Sven, Jonas, Hjalmar, Niclas, Ted och fröken Lisa har gjort ett förträffligt arbete det senaste året och har bl.a. lagt ner lite extra krut på att försöka ge kårmedlemmar vissa privilegier (ex reducerat pris, separat caféutbud mm). Ni har alltid funnits där när man behövt er och har alltid kunnat erbjuda service till hundra procent. Men... Det är dags för våra föregångare att klippa av navelsträngarna och GE OSS VÅRA FÖRDÖMDA NYCKLAR!

Richard har vikt ut sig helt och bjudit på många skratt, John har försummat pengar och ägnat sig åt korrupt ekonomi, Sven har ägnat sig åt sista minuten-affischer, Jonas har låtit bli att muta juryn under Slaget om innerstan, Niclas har kommit och gått som han behagade och Hjalmar... Förtjänar den gossen ett omnämnande över huvudtaget?

Kvar har vi Ted och Lisa som ska fortsätta förpesta skolan med sina aktioner, och detta ser vi mycket fram emot!


Den nya, otroligt sexiga och hetlevrade styrelse ser ut som följande:

Fröken Ordförande - Lisa Fredin ES09

Fröken Kårsamordnare - Melissa SVÅRSTAVATNAMN SP09

Fröken Kårekonom - Maryrose David - NV09

Herr Eventchef - Ted Persson ES09

Fröken Föreningscoach - Elisabet Swahn ES09

Herr PR-chef - Skeppster Jeppstedt SPE10

Fröken Påverkanschef - Sabat Sardar SPE10

//
Eder nya kårsamordnare, Melissa.



P.S. Hata inte på mig för bilderna.

3 kommentarer:

John "skitsnygg" Skarin sa...

Kan vara det bästa blogginlägg jag läst sedan jag först läste whitetrashoftheday. Snälla fortsätt så att jag kan få många skratt medans jag fortsätter utan elevkåren helt "Forever alone".

Anonym sa...

Glöm att ni ska få era nycklar. kanske att jag lämnar in min på studenten...

Fässbergs Elevkår sa...

John, tänker inte göra dig besviken. Kanske bara förnärmad genom att vara så mycket bättre än den föregående styrelsen.

Och anonym... Vi behöver inga nycklar, vi har bröst.