7.2.09

where to go? where to go?

februari lov. februarilov.
har ni nu.
party.
oparty?
jag har noll koll på vad som har hänt i skolan de senaste veckorna, så jag borde inte skriva här. men jag tänkte ändå ge er lite tips på vad ni kan göra under lovet. För det finns vissa som inte gillar att åka skidor, eller vissa som inte har the cash att åka till solen.
så därför:

Sahlinskans tips for the ultimate fabruary holiday:
  • Åka buss - väldigt rofyllt, och skolkortet funkar ju nu på lovet, gör det inte? (jag vet faktiskt inte, men vi säger så) ta bussen/spårvagnen. åk runt. mysigt. själv eller med en tystlåten vän spelar då ingen roll.
  • Äta frukost på café. dyrt som skam! men något av det mysigaste man kan göra. helst med en vän, men funkar även själv. 
  • Ladda ner filmer/tv-serier, ha maraton med dig själv. (bästa ensamgörat som finns)
  • Gå ut och dansa (djungeltrumman.se)
  • Fixa maskerad - en gammaldags, med masker man håller framför ansiktet a la Casanova (nej, jag kan ingenting om årtal, men filmreferenser är iaf mer levande)
  • Gå till Världskulturmuséet och bestäm dig för att rädda världen, alternativt förstöra den.
  • Gå till stadsbiblioteket, låna bok/film/tv-spel/dataspel.
  • Köp något! (Alla vet att den materiella lyckan är den sanna lyckan)
  • Bli expert på en ideologi (själv satsar jag på feminism, jag kan ju säga att jag funderar på att bli radikalfeminist bara för skoj skull. Är på god väg då jag har sagt till mig själv att jag inte ska raka mig någonstans under mina tre månader på rehab)
  • Hångla. har du ingen partner så kan du hitta en på valfri kontaktannonshemsida, alternativt på krogen (där kyssglada människor brukar befinna sig)
  • Släng en tanke till mig som får nöja mig med ljuspunkter som besök och cigg.

xoxo/ a. sahlin

3 kommentarer:

Anonym sa...

asså typ klockreeeeeeent!

Anonym sa...

Vem e han sahlin?!

Anonym sa...

? mona sahlin?