26.11.08

Nu jävlar!

Ursäkta för det långa uppehållet som har varit (typ en vecka), inte okej. Men det finns faktiskt en vettig anledning!
Förra veckan var det ju projektvecka, så alla i styrelsen (förutom jag, eftersom jag går i tvåan) var extremt upptagna med sina projekt, därför hände det inte så mycket.
MEN! Fässbergs Elevkår är ju faktiskt Petters (Herr Ordförande) och Philips (Herr Vice Ordförande) projektarbete, så de jobbade och planerade för fullt, men eftersom dessa planer inte är offentliga än, så får vi ta det vid ett senare tillfälle. Jag lovar att ni kommer få information om De Stora Planerna så fort som möjligt, om inte fortare.

Men jag kan dra en hyfsad lista på officiella saker som har hänt eller är på gång:
  • IGÅR FYLLDE JAG ARTON! Wööööh, grattis till mig. Bara ett år kvar tills jag får anlita den där sotaren lagligt osv.
  • Vi har ingått ett samarbete med Schillerskas Elevråd, det är fint fint. Vi håller på och smider ett väldigt party event i form av en Kår- & Råd-fest, mer information kommer så fort det börjar arta sig.
  • Det smids också samarbetsplaner mellan Göteborgs Treeninghet; Fässbergs Elvkår, Hvitfeldtskas Elevråd och Schillerskas Elevråd, vilket förhoppningsvis kommer resultera i ett spektakulärt event i vår. Jag kan tyvärr inte yppa så mycket mer information om detta heller, eftersom planeringen är i ett väldigt tidigt skede.
  • FREDAGS-LIMBON ÅTERUPPSTOD! I fredags (den 21 nov) återvände allas vår fredags-favorit LIMBON, denna gång med 80-tals-tema. Det var sjukt kul, sjukt lyckat och en massa annat sjukt. Bilder är på G, men vårt kamerabatteri gillar inte livet för tillfället, men jag försöker peppa det och få det att inse att livet inte är så dåligt ändå. Så fort detta är kirrat kommer en massa snygga och spexiga bilder på oh så underbara 80-tals wannabes!
  • Julveckan planeras för fullt, mer information om detta kommer komma nästa vecka. Har ni några förslag på trevliga happenings eller vill hjälpa till, är det bara att ni hör av er till oss!
  • Jag har dessutom fått en högerhand, i form av Jonatan Bremmers i ES06a. Han är nu Vice Föreningsansvarig, så nu när jag har en som kan hjälpa mig med alla föreningar kommer det äntligen börja hända saker! OHYEZ! Nu jävlar!
Puss & Kram, Skumbanan

//Miriam Hagström, den nu 18-åriga Fröken Föreningsansvarig.


80-talet rocks my socks!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fässbergs elevkår - So fresh you can taste the *crunch*