2.1.09

Miriam's favoriter.

Den där sammanfattningen av terminen var det ja… sorry, men jag orkar verkligen inte, kommer dessutom inte ihåg så mycket från hösten. Jag skulle ju i och för sig kunna sitta och ljuga ihop en massa grymma saker... men nej.

På något sätt måste jag ju knyta ihop säcken för HT-08, så en liten sammanfattning av julveckan ska jag nog klara av. Ah, så här kommer en liten lista på mina favoriter under julveckan;

  • Julpysslet på måndagen

Dels för att jag höll i det (eheh), men mest för att jag fick en positiv överraskning. Jag trodde att det skulle vara jag och en massa esteter, istället blev det jag och en massa människor från de flesta linjer som satt och pysslade. Asgrymt.

  • Polkagrisutdelningen på måndagen och torsdagen

Alltid gött att sprida lite glädje, men roligast var det att det var så otroligt uppskattat och att det var så många som hade skickat polkagrisar. Jag tror fan att vi har en ny tradition här på Fässberg. (Btw; vi har kvar några stycken polkagrisar i kårrummet som vi inte lyckades dela ut, men misströsta inte, man kommer kunna hämta dem i början av terminen.)

  • Pulkabacken

Visst, särskilt stor var den inte, men ändå. En pulkabacke! Cred till My (Fröken JÄMO-Ombud) som kirrade snön. Snön har ju i övrigt lyst med sin frånvaro, men på Fässberg hade vi fan en pulkabacke!

  • Lilla Gävle

Jag hoppas vi har fått en ny tradition på Fässberg och att bocken kommer vara snäppet större nästa år. Ett extra plus var att vi fick Bengt Nordström (vår käre intendent) att stå bredvid med brandsläckaren i högsta hugg.

Före.

Efter.

  • Julkortet

Om du var på din skolavslutning vet du vad jag pratar om. Själv höll jag på att pissa ner mig av skratt när jag såg den första gången. Alla kanske inte finner den lika underhållande som jag, men den är helt klart sevärd, vare sig du går på Fässberg eller inte!

----

Ja, det var mina favoriter. Egentligen tyckte jag att allt under julveckan var grymt, men ja.

Tack till alla som hjälpte oss;

Fässbergs Förenade BusBakare, Festföreningen, Stick & Brinn, Tv-Spelsklubben, Schackföreningens ordförande, våra kära vaktmästare, Anders Eriksson, Gustav, Fredrik, Filip och en massa annat folk.

Puss & Gott Nytt År!

//Miriam.

PS. Om du har några åsikter om julveckan, positiv eller negativ feedback, förslag om vad som borde hända under nästa julvecka osv osv, så är det bara att höra av dig. Yez.

Inga kommentarer: