5.12.08

Gymnasienämnden.

Igår var jag och Fröken JÄMO-ombud, My Persson, på Gymnasienämndens sammanträde. Sjukt seriöst, men väldigt intressant.

Tänkte bara hålla er uppdaterade ang. den ekonomiska krisen inom Gymnasieförvaltningen i Mölndal. Enligt förvaltningen är det 12,6 stycken icke-lärande personal (såsom skolledningen, vaktmästeriet och annan personal) och 11 stycken lärare som kommer få gå, och detta kommer främst drabba Fässbergsgymnasiet. De kommer försöka lösa det så att vissa äldre personer ur personalkåren tar ut sin pension osv och genom att avskeda personal för att sedan anställa dem igen, fast då som deltidsanställda. Vilka det är som får gå är det inte beslutat om än, eftersom detta är en extremt långdragen och byråkratisk process. Att vara effektiva är helt enkelt inte deras grej, men så fort det är klart kommer jag få ta del av beslutet, och det kommer då hamna här.
En viktig sak om detta är att personalen som får gå kommer inte behöva sluta direkt, utan under sommaren, så det kommer alltså inte gå ut över detta läsår.

Puss & Kram, Skumbanan.

//Miriam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ctrl + B lalalalala

Anonym sa...

miriam min telefon har gått sönder. men jag har en ny med samma nummer, men alla mina kontakter är borta. så jag kan inte få tag på varken dig eller my.
så messa mig så att jag får nummret :)
puss